This man said “It’s gruesome that someone so handsome should care”


Pappa kom nyss in i mitt rum och frågade vart i hela världen jag hadde
fått tag på låtern jag lyssnade på,
det var This charming man men The Smiths
och den hadde jag ju snott från pappas skiva
och då blev han lite glad,
och berättade att den låten var den första
singleln han köpt med the smiths när
han var ung.
Syn bara att alla hans gammla LPskivor
blev kvar i england.

Idag i skolan hadde jag först på morgonen
NO prov och jag fick G- tror jag,
och på eftermiddagen hadde jag om prov
i engelska.
Det var tredje gången jag gjorde de provet
och jag kännde att det gick bättre
den här gången än den förra.
Nu tror jag att jag inte har några fler
prov att göra, bara inlämmnings
uppgifter i SO men det lämmnar jag
in imorgon.
Imorgon har vi musik och min grupp
spelar Blues på gitarr,
jag borde öva lite på det för jag vill värkligen
klara VG och MVG nivån men MVG nivån
är jätte svår så jag ska satsa på VG tror jag
Det känns som att musik är det ända ämnet
som jag kommer lyckas i,
på utvecklings samtalet sa min lärare
att det märkter att jag tycker att musik är
ett av de roligare ämnena och att
det märkters på provet.
Jag borde väkligen börja plugga mer
på proven i alla andra ämnena.

Idag efter skolan for jag och Emmie till
tuna park och gick runt lite,
vi träffade en konstig
gubbe i en skiv afär som ifrågasatte
min päls jacka.
Sedan åkte Emmie och jag gick
till stan och kollade runt på H&M.
jag hittade en svart kjol med prickar som jag
köpte men jag vet inte om jag ska lämmna
tillbaks den.

Jag ska fortsätta kvällen med att lyssna på Broder Daniel och The Pouges


Kommentarer
Anonym

Morrissey/The smiths <3

This Charming Man och Hand in glove är så grymt bra

2008-12-28 @ 12:37:59
Astronaut

jodå, jag vet inte riktigt vad

jag ska sägga om smiths för de

är så äckligt bara

2008-12-29 @ 11:06:00
URL: http://astronautbrud.blogg.se/

Gör ett avtryck som sitter längre än det du redan gjort

namn:


e-post:


din blogg:


avtryck

Trackback